tirsdag 23. mars 2010

Ting 10. Kart

Kart og kartprogram bruker jeg hele tiden i jobben min. Tar og ut kart til artikler med printscreen eller lager koblinger til kart. Tar og ofte ut luftfoto.
I tillegg til googlemaps bruker jeg og kartversjoner på visveg, 1881, GisLink osv. De fleste tjenester, som f. eks, Digitalt fortalt har i dag en eller annen form for georeferering. Bruker mye kart på Kulturnett.no slik at en kan finne kulturinstitusjoner i Møre og Romsdal.
Moro er det med google earth og google sky!

Og har man glemt å trykke inn tripptelleren så nytter jeg karttjenester for å skrive opp kilometer på reiseregning.

I tilleg bruker jeg gps på Iphone og da trenger en ikke en egen navigasjon i bilen :-)

1 kommentar:

  1. Flere som er kartoman, skjønner jeg:-)

    Her er kart hvis du lurer på hvor du skal på møte i morra;-) http://kart.gulesider.no/m/punek

    Mvh Frøydis

    SvarSlett